سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن ( ع ) فرمود : ] پسرکم چهار چیز از من بیاد دار ، و چهار دیگر به خاطر سپار که چند که بدان کار کنى از کرده خود زیان نبرى : گرانمایه‏ترین بى‏نیازى خرد است ، و بزرگترین درویشى بیخردى است و ترسناکترین تنهایى خودپسندى است و گرامیترین حسب خوى نیکوست . پسرکم از دوستى نادان بپرهیز ، چه او خواهد که تو را سود رساند لیکن دچار زیانت گرداند ، و از دوستى بخیل بپرهیز ، چه او آنچه را سخت بدان نیازمندى از تو دریغ دارد ، و از دوستى تبهکار بپرهیز که به اندک بهایت بفروشد ، و از دوستى دروغگو بپرهیز که او سراب را ماند ، دور را به تو نزدیک و نزدیک را به تو دور نمایاند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

- تلخیص رمان مشهور خرمگس نوشته اتیل لیلیان ونیچ با تلخیص مصطفی جمشیدی توسط انتشارات امیرکبیر وارد بازار نشر شد.

فارس نوشت: ابتدای کتاب خرمگس با پیشگفتاری از ناشر درباره اهمیت رمان برای زندگی بشر آغاز می‌شود. ناشر به این مطلب اشاره می‌کند که رمان ترجمه زندگی است و فرصت شریک شدن در تجربه زندگی دیگران و نیز موقعیتی است برای بهره بردن از سرمایه‌های حیات جامعه و تاریخ. رمان دریچه و پنجره‌ای به زندگی نیست، رودی است که زندگی در آن جریان دارد. به همین دلیل حیات دارد، نفس می‌کشد، زندگی می‌کند، برمی‌انگیزد، امید می‌بخشد، زنهار می‌دهد، کالبدی است که با روح انسان و انسان‌ها، قشرها و طبقه‌ها، و گاه کالبدی است که روح و جان یک ملت را در خود دارد. ناشر تصریح می‌کند که انسان امروزی شوق و انگیزه کم و وقت کمتری برای خواندن رمان دارد . اما رمان را باید خواند ، چرا که بشر زندگی می‌کند و نیاز شدیدی به تجربه‌های زندگی دارد. ناشر راه حل این معادله و بهترین راه حل را فشردن رمان به مانند رمان خرمگس که در پیش روی خوانندگان است می‌داند.

 

تلخیص کننده کتاب حاضر بر روی این نکته تاکید می‌کند که خرمگس نمونه‌ای است از تلاش‌ و کوشش انسانی برای رهایی و آزادی و آزادگی است و نگاه معرفت‌جوی الهی و اسلامی خوانندگان چنین انسان‌هایی را در هر زمان و مکان که باشند ارج می‌گذارد و تلاششان را تکریم می‌کند .


91/6/17::: 10:25 ع